سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تبریک سال نو

ارسال  شده توسط  فاطمی در 88/12/23 12:56 عصر

http://img.tebyan.net/big/1387/12/2211581531187591011915325299212523896150.jpg

 

                                   

این بار می خواهم هفت سین عید را با یاد تو بچینم
سمنو به یاد شیرینی لبخندت
سایه دانه به رنگ چشم هایت
سرکه با یاد ترشی مهربانیت
سیب با یاد تردیه گونه هایت
سکه با یاد درخشش قلبت
سیر با یاد تندی کلامت
با همه خوبی ها و بدی هایت  ... دوستت دارم

فرخنده باد بر همگان مقدم بهار
نوروز , جاودانه ترین جشن روزگار
، جملات زیبا برای تبریک عید ، تبریک عید نوروز 1387


.
.
.
خواستم یادآوری کنم: سال نو شده.
.
.
.
.
.
. کم‌کم باید از خواب زمستونی بیدار بشی

افسوس می خورم ....چرا؟چرا با رفتن تو..............بهار می اید ؟...امدی در سرمای زمستان... به سردی زمستان بودی..... به غم انگیزی  شبهای تنهایی.....  به خشکی برف  ...می روی..... بهار می اید ...به نظر معامله خوبی  است....امید ان دارم بهار گلی بر چهره ات بنشاند ...چه امید مبهمی...گردش روزگار خطا ندارد ....زمستان هیچ گاه بهار را نمی بیند...

مثل ماهی زنده مثل سبزه زیبا مثل سمنو شیرین مثل سمبل خوشبو مثل سیب خوشرنگ و مثل سکه با ارزش باشید.
سال نو مبارک


برترین نت بوکهای جهان معرفی شدند.

ارسال  شده توسط  فاطمی در 88/11/14 9:21 صبح

هم‌اکنون حدود یک ماه از آغاز سال 2010 می‌گذرد و کارشناسان با یک بررسی جدید لیست بهترین نت‌بوک‌های جهان که تا این تاریخ عرضه شده را منتشر کردند.
 نت‌بوک‌ها که در سال‌های اخیر به محبوب‌ترین رایانه‌های شخصی در دنیا تبدیل شده‌اند، سال 2010 میلادی را با موفقیت فراوان آغاز کردند. این رایانه‌های قابل‌حمل کوچک در نمایشگاه CES 2010 که اوایل سال جاری میلادی برگزار شد، نظر تمام کاربران را به خود جلب کردند و به صورت گسترده مورد استقبال قرار گرفتند.
هم اکنون که مدتی از آغاز سال جدید میلادی می‌گذرد و تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی جدیدترین محصولات خود را وارد بازارهای جهانی کرده‌اند، کارشناسان مرکز پی‌سی‌ورلد در یک بررسی جدید لیست برترین نت‌بوک‌های جهان را منتشر کردند.
NB205-310 توشیبا: این رایانه لوحی پردازنده مرکزی Atom N280 اینتل را با توان 1660 مگاهرتز در خود جا داده است و تصاویر را در نمایشگر 1/10 اینچی خود به نمایش می‌گذارد. حافظه داخلی این نت‌بوک 160 گیگابایت است و در بررسی انجام شده، رتبه "خیلی خوب " برای آن درنظر گرفته شده است.
Go سامسونگ: این رایانه لوحی دارای پردازنده مرکزی Atom N270 اینتل با توان 1600 مگاهرتز است که تصاویر را در نمایشگر 1/10 اینچی خود به نمایش می‌گذارد. حافظه داخلی این نت‌بوک 160 گیگابایت است و در بررسی انجام شده، رتبه "خیلی خوب " را کسب کرد.
N120 سامسونگ: این رایانه لوحی پردازنده مرکزی Atom N270 اینتل را با توان 1600 مگاهرتز در خود جا داده است و تصاویر را در نمایشگر 1/10 اینچی خود به نمایش می‌گذارد. حافظه داخلی این نت‌بوک 160 گیگابایت است و در بررسی انجام شده، رتبه "خوب " برای آن درنظر گرفته شده است.
Eee PC 1005HA ایسوس: این رایانه لوحی مجهز به پردازنده مرکزی Atom N280 اینتل با توان 1660 مگاهرتز می‌باشد و تصاویر را در نمایشگر 1/10 اینچی خود به نمایش می‌گذارد. حافظه داخلی این نت‌بوک 160 گیگابایت است و در بررسی انجام شده، رتبه "خیلی خوب " را از آن خود کرد.
IdeaPad S12 لنوو: این رایانه لوحی با پردازنده مرکزی Atom N270 اینتل با توان 1600 مگاهرتز تصاویر را در نمایشگر 1/12 اینچی خود به نمایش می‌گذارد. حافظه داخلی این نت‌بوک 160 گیگابایت است و در بررسی انجام شده، رتبه "خیلی خوب " برای آن درنظر گرفته شده است. وزن این محصول حدود 5/1 کیلوگرم و اندازه آن از نت‌بوک‌های معمول اندکی بزرگتر است.
Mini 5101 اچ‌پی: این رایانه لوحی پردازنده مرکزی Atom N280 اینتل را با توان 1660 مگاهرتز در خود جا داده است و تصاویر را در نمایشگر 1/10 اینچی خود به نمایش می‌گذارد. حافظه داخلی این نت‌بوک 160 گیگابایت است و در بررسی انجام شده، رتبه "خوب " برای آن درنظر گرفته شده است. این محصول برای مصارف تجاری مناسب‌تر است.
Eee Pc 1008HA ایسوس: این رایانه لوحی مجهز به پردازنده مرکزی Atom N280 اینتل با توان 1660 مگاهرتز است و تصاویر را در نمایشگر 1/10 اینچی خود به نمایش می‌گذارد. حافظه داخلی این نت‌بوک 160 گیگابایت است و در بررسی انجام شده، رتبه "خیلی خوب " برای آن درنظر گرفته شده است.
Aspire One 751h ایسر: این رایانه لوحی پردازنده مرکزی Atom Z520 اینتل را با توان 1330 مگاهرتز در خود جا داده است و تصاویر را در نمایشگر 6/11 اینچی خود به نمایش می‌گذارد. حافظه داخلی این نت‌بوک 160 گیگابایت است و در بررسی انجام شده، رتبه "متوسط " را کسب کرد.
NP-NC20 سامسونگ: این رایانه لوحی پردازنده مرکزی 1000 مگاهرتزی اینتل را در خود جا داده است و تصاویر را در نمایشگر 1/12 اینچی خود به نمایش می‌گذارد. حافظه داخلی این نت‌بوک 160 گیگابایت است و در بررسی انجام شده، رتبه "عالی " برای آن درنظر گرفته شده است.
Inspiron Mini 10 دل: این رایانه لوحی پردازنده مرکزی Atom Z530 اینتل را با توان 1600 مگاهرتز در خود جا داده است و تصاویر را در نمایشگر 1/10 اینچی خود به نمایش می‌گذارد. حافظه داخلی این نت‌بوک 160 گیگابایت است و در بررسی انجام شده، رتبه "خوب " برای آن درنظر گرفته شده است.

دستگاه دیجیتالی همراه مخصوص اتصال به اینترنت.

ارسال  شده توسط  فاطمی در 88/11/11 10:5 صبح

شرکت BenQ دستگاه دیجیتالی قابل‌حملی را روانه بازار کرده که امکان اتصال به اینترنت و استفاده از سرویس‌های مختلف اینترنتی را در هر مکانی برای کاربران فراهم می‌کند.
 این محصول جدید که از خانواده دستگاه‌های اینترنتی همراه(MID) محسوب می‌شود، S6 نام دارد و شامل نمایشگر لمسی 8/4 اینچی می‌شود که تصاویر در آن با کیفیت بالایی به نمایش درمی‌آیند.
این دستگاه قادر است نسل 5/3 فناوری‌های مخابراتی و ارتباطی(3/5G) پشتیبانی کند و قابلیت اتصال به شبکه اینترنتی بی‌سیم Wi-Fi نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
دستگاه قابل‌حمل S6 قابلیت تماس‌های تلفنی اینترنتی(VoIP) را نیز برای کاربران فراهم می‌کند و نخستین MID جهان محسوب می‌شود که روی آن سیستم‌عامل Windows XP Home Edition نصب شده است.
این دستگاه ضمن داشتن حافظه داخلی محدود از کارت حافظه microSDHC پشتیبانی می‌کند و روی آن نسل جدید بازی‌های رایانه‌ای سه‌بعدی نیز نصب شده است.

برای افزایش عمر باتری لپتاپ.

ارسال  شده توسط  فاطمی در 88/10/30 11:9 صبح

با توجه به کاربرد زیاد باتری‌های قابل شارژ در لوازم الکترونیکی مثل دوربین، موبایل و لپ‌تاپ این موضوع همیشه برای کاربران این کالاها به ویژه لپ‌تاپ سوال بود که چطور باید از باتری‌های قابل شارژ نگهداری کرد؟ عمر واقعی باتری‌ها چقدر است و چه عواملی باعث می‌شوند که زمان بیشتری از باتری‌ها استفاده کنیم.برخی از کاربران معتقدند که عمر باتری لپ‌تاپ‌ها بسیار کمتر از آن چیزی است که باید باشد و اکثرا پس از دو یا سه بار کار با لپ‌تاپ باتری آن خالی می‌شود. مهم‌ترین عامل کاهش عمر باتری لپ‌تاپ حرارت لپ‌تاپ است. زیرا هرچه حرارت لپ‌تاپ بالا باشد شارژ باتری زودتر خالی می‌شود و از طرفی عمر باتری هم کم می‌شود.به طور کلی، باتری لپ‌تاپ شما چه از آن استفاده کنید و چه استفاده نکنید به مرور زمان از بین خواهد رفت و عمر آن کم می‌شود و این کاهش عمر از زمانی که باتری ساخته می‌شود شروع می‌شود و تا زمانی که باتری از کار بیفتد ادامه دارد.به طور معمول، باتری‌های لپ‌تاپ از یک تا سه سال قابل استفاده هستند. حرارت به همراه نحوه استفاده معمول از باتری‌ها با طول عمر آنها ارتباط دارد. شما به راحتی می‌توانید عمر باتری را با رعایت برخی اصول نگهداری زیاد کنید که کم کردن نور دستگاه در این زمینه می‌تواند کمک خوبی باشد.همچنین کالیبره کردن باتری با یک تخلیه کامل بعد از هر ?? بار شارژ به نگهداری ظرفیت نگهداری باتری کمک می‌کند.نگذارید همیشه باتری تخلیه کامل شود تا آن را شارژ کنید به غیر از مواردی که قصد کالیبره کردن آن را دارید.
 به نظر من از هر طریقی که بتوان حرارت لپ‌تاپ را کاهش داد به افزایش عمر باتری کمک کرده‌ایم.


امنیت اطلاعات

ارسال  شده توسط  فاطمی در 88/10/24 8:9 صبح

این پرسشی است که افراد زیادی، تاکنون پاسخی شفاف وروشن ،برای آن نیافته اند. دایره گستردگی امنیت اطلاعات زمینه های مهمی چون امنیتIT،امنیت اینترنت،تضمین اطلاعات وحتی امنیت داده های سازمان را دربرمی گیرد. این زمینه ها همگی به گونه ای به هم وابستگی دارندوهرکدام سهم خود برای رسیدن به اهداف مشترک خود نقش می آفرینند.این اهداف به دنبال حفظ محرمانگی،یکپارچگی،قابلیت دسترسی داده هاو...است.دراین جا ممکن است بین مفاهیم این زمینه ها برخی تفاوت های ظریف وجودداشته باشدکه این تفاوت ها عمدتاً در برخورد با نوع موضوع،متدولوژی به کارگرفته شده ویا حوزه های مراقبت، خودرا نشان می دهند.

امنیت اطلاعات به داده های ذخیره شده در مدهای دیجیتالی (قالب الکترونیکی)،اسرارتجاری،فوت و فن های فنی و مهندسی،حقوق مالکیت معنوی،اطلاعات تاریخی و فرهنگی،قابلیت دسترسی داده ها یا اطلاعات،سیاست ها وروش های وضع شده،تطابق ها و استانداردهای تنظیمی درون سازمان،برنامه وبودجه،مسائل مالی و مدیریت داده ها ،بروشورها،تصاویر وعکس ها،لوگو و برند،طراحی،اطلاعات پرسنل ودیگر موضوعات مهم دیگر به طور دقیق نگاه کنترلی وامنیتی دارد.

امنیت اطلاعات دربرگیرنده سیاست سازمان در امنیت IT ،امنیت اینترنت،امنیت داده ها و غیره است.به عبارت دیگرامنیت اطلاعات مسئولیت حفظ و حراست ازاطلاعات و سیستم های اطلاعاتی از گزندهرچیز و هرکس حتی کارکنان همان سازمان،مشاوران،تامین کنندگان،مشتریان و صد البته هکرهای مخرب را به عهده می گیرد. در این جا ممکن است بین امنیت اطلاعات و امنیت IT تمایز و اشتباهی صورت گیرد.که باید در این باره گفت امنیت اطلاعات مفهومی است که، بیشتر به دنبال حفاظت از سخت افزار،نرم افزار ویا شبکه ی یک سازمان در برابر امکان بوجودآمدن فاجعه ناشی از خطرات و حملات بیرونی(ازطریق ویروس ها،هک شدن،پاک کردن و....) دلالت دارد.والبته همانگونه که ملاحظه می فرمایید این مفهوم فراترازیک شبکه و یا سازوکارهای سازمان را دربرمی گیرد.

ازسویی دیگرامنیت اطلاعات با معماری اینترنت عجین گشته و اقدامات حفاظتی ارتباط بین دو کامپیوتر که از طریق اینترنت و یا اینترانت به هم متصل هستندرابه عهده می گیرد. یکی از بزرگان امنیت اطلاعات به نام کی روئراین مفهوم را فراترازوظیفه امن نمودن اطلاعات به شمار می آورد. دراین مفهوم امنیت اطلاعات چه به لحاظ مدیریتی از طریق اداره نمودن تهدیدات و خطرات خارجی در راستای اهداف برپایه چشم انداز و سیاست های سازمان نمود می یابد وچه ازمنظرتکنولوژیکی با متخصصان و مهندسان محشور شده وامنیت فیزیکی،امنیت منطقی ،منابع انسانی و مدیریت اطلاعات را تحت حراست قرارمی دهدولذا این کنترل داخلی و نظارت حاکمیتی کلیدی برای موفقیت سازمان می گردد.


نکاتی برای خرید مینیلپتاپ .

ارسال  شده توسط  فاطمی در 88/9/17 11:41 صبح

مینی‌لپ‌تاپ‌ها این اواخر بازار گرم و پررونقی یافته‌اند و وزن و حجم کم در مقایسه با لپ‌تاپ‌های موجود در بازار، در کنار قیمت پایین این کالاها عامل مهمی در رونق بازار این کالاها به حساب می‌آید.
بسیاری از کاربران این کالاها تصور می‌کنند، از آنجا که این کالا قیمت پایین‌تری نسبت به لپ‌تاپ دارد، چندان مورد اعتماد نیست و برای خرید این کالا نیز چندان وسواس به خرج نمی‌دهند، اما باید برای خرید به نکاتی توجه شود تا پس از خرید دچار دردسر نشویم.
پس برای خرید مینی‌لپ‌تاپ به نکات زیر توجه کنید:
1 - هنگام خرید به اندازه و وزن دستگاه توجه کنید. هدف اولیه تولید مینی‌لپ‌تاپ‌ها ساخت دستگاهی است که امکان حمل‌ونقل داشته باشد.
در حال حاضر مینی‌لپ‌تاپ‌هایی تولید می‌شوند که بسیار سبک هستند، ولی گران تر هم هستند. اصولا نت‌بوک‌ها می‌توانند امروزه به جای کامپیوترهای معمولی هم مورد استفاده قرار گیرند.
2 - به پورت‌ها و امکانات این کالا توجه کنید. مطمئن شوید که نمونه مورد نظر شما نیازهای شما را از جهت پورت‌ها و وسایل قابل اتصال حداقل تا یک سال آینده برطرف خواهد کرد. اگر در محیطی کار می‌کنید که نیاز به درگاه سریال دارید حتما از فروشنده بخواهید دستگاهی به شما معرفی کند که دارای این درگاه باشد. امکانات بی‌سیم و بلوتوث هم در حال بازکردن جای خود در دنیای امروزی می‌باشند. آنها را فراموش نکنید.
3 - مینی‌لپ‌تاپ‌ها عموما قابلیت ارتقای قطعات و متعلقات را ندارند، مگر در مواردی مثل ram و دیسک سخت (hdd)، ولی معمولا افزایش سرعت cpu و کارت گرافیکی مقدور نمی‌باشد. پس لازم است بدانید دستگاهی که می‌خرید باید نیازهای پردازشی و گرافیکی شما را تا حداقل 2 سال برطرف سازد.
4 - توجه داشته باشید دستگاهی که خریداری می‌کنید، از پشتیبانی شرکت معتبری برای خدمات پس از فروش برخوردار باشد.

فناوریهای برتر در یک دهه گذشته برگزیده شدند.

ارسال  شده توسط  فاطمی در 88/9/10 1:4 عصر

گوشی هوشمند آیفون، شبکه اجتماعی توئیتر و شبکه تبلیغات اینترنتی Craigslist چند نمونه از فناوری‌هایی محسوب می‌شوند که توانستند نام خود را در لیست Webby Awards مربوط به بهترین‌ فناوری‌ یک دهه گذشته ثبت کنند.
بر اساس لیست منتشر شده از سوی مرکز Webby Awards، لیست فناوری‌های برتر یک دهه گذشته به ترتیب تاریخ عرضه، به قرار زیر است:
- شبکه تبلیغاتی Craigslist در سال 2000 از سانفرانسیسکو خارج شد و توانست تصور عام در حوزه تبلیغات را متحول کند و انقلاب بزرگی در این زمینه به وجود آورد.
- تولد دایره‌المعارف آنلاین Wikipedia در سال 2001 میلادی نشان داد که اینترنت می‌تواند ارتباط میان کاربران خارجی با یکدیگر را برقرار سازد تا هم‌اکنون این سایت اینترنتی 14 میلیون مقاله را به 271 زبان مختلف دنیا شامل شود.
- راه‌اندازی مرکز Napster در سال 2001 میلادی که باعث شد روش‌ به‌اشتراک‌گذاری موسیقی‌ها و تصاویر ویدیویی در اینترنت بین کاربران تغییر کند.
- سرویس IPO گوگل در سال 2004 که توانست باعث ایجاد تحولات بزرگ و عمیق در اینترنت شود.
- انقلاب بزرگ تصاویر ویدیویی آنلاین در سال 2006 که با افزایش پهنای باند اینترنتی، کاهش قیمت دوربین‌های دیجیتالی، راه‌اندازی سایت اینترنتی YouTube و هجوم حجم عظیمی از فایل‌های ویدیویی عمومی و تخصصی به اینترنت اتفاق افتاد.
- گسترش شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و تولد توئیتر در سال 2006 که راه‌های تعامل و ارتباط کاربران با دوستان و اعضای خانواده را تغییر داد.
- عرضه گوشی آیفون در سال 2007 میلادی که دسترسی کاربران به اینترنت در هر نقطه‌ از طریق تلفن‌همراه را فراهم کرد.
- تبلیغات اینترنتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2008 که باعث رونق شبکه‌های اجتماعی شد و بر محبوبیت این فضا بین رای‌دهندگان و سرمایه‌گذاران آنلاین افزود.

رونق یا رکود؟

ارسال  شده توسط  فاطمی در 88/8/19 3:11 عصر

 حدود دو سال از عمر عبارت «رکود اقتصادی» در پیشانی آمارها و تحلیل‌ها و مقالات اقتصادی می‌گذرد. آمارهایی که واقعیت‌ها و ابعاد بحران را بیان می‌کنند، تحلیل‌هایی که آثار و نتایج آن را بررسی می‌کنند و مقالاتی که راه‌های عبور از بحران را آموزش می‌دهند، پرخواننده‌ترین مطالب حوزه اقتصاد و مدیریت در این دو سال بوده‌اند و همه آنها در این نکته مشترک بودند که اقتصادهای وابسته به غرب و صنایع مسکن و خودرو، بیشترین آسیب را از این بحران دیده‌اند، اما در مورد صنعت فناوری اطلاعات، به دلیل ماهیت توانمندساز و راه‌گشای آن، اوضاع به بدی سایر صنایع نبود و نیست.
حال اگر قرار است که نمایشگاه فناوری اطلاعات در دبی برگزار شود، آیا با تاثیر از حال عمومی اقتصاد، نمایشگاهی از نشانه‌های رکود خواهد بود یا با تاثیر از اقتصاد نه‌چندان راکد فناوری اطلاعات، حال خوش توسعه را به نمایش خواهد گذاشت؟ روز یکشنبه بیست‌وپنج مهرماه که به اتفاق هفده تن از مدیران و کارشناسان «همکاران سیستم» عازم نمایشگاه جیتکس در دبی بودیم، پاسخ روشنی به این سوال نداشتیم، اما اکنون که برگشته‌ایم، به جرات می‌توان گفت که آنچه شاهد بودیم، «رکود» نبود، نوعی سازگاری با شرایط بود، البته بحران تاثیر خود را گذاشته است، اما آنچه که اتفاق افتاده است، کوچک‌سازی و بهینه‌سازی برای مقابله با اثرات بحران است و نه تعطیلی و رکود.
نرم‌افزارهای کوچک
جیتکس امسال برای ما که به راهکارهای نرم‌افزاری علاقمند بودیم، فضای مساعدی داشت. یکی از دلایل آن، غیبت بزرگان سخت‌افزاری و سنگین شدن کفه ترازو به نفع نرم‌افزاری‌ها بود. دلیل دیگر معرفی رسمی ویندوز هفت توسط میکروسافت بود که به خبر غالب نمایشگاه تبدیل شد و این رویداد منطقه‌ای را حتی تا صدر اخبار فناوری دنیا بالا برد. حضور پرقدرت اوراکل مانند سالیان پیش، از نکات بارز نمایشگاه بود و نمایش باشکوهی که حکومت دبی از عملیاتی شدن دولت الکترونیک برگزار کرده بود، جنبه نرم‌افزاری نمایشگاه را تقویت می‌کرد.
یکی از جهت‌گیری‌های عمده نرم‌افزاری در جیتکس امسال، نهضت فارسی‌سازی بود. هرچند در ارتباط با نرم‌افزار، ما اولین شرط معامله را که پرداخت قیمت کالا است، رعایت نمی‌کنیم، اما آنها همچنان به توسعه محتوای فارسی و ساخت ابزارهای فارسی‌زبان ادامه می‌دهند، مشکلات کی‌بورد و فونت و لی‌اوت را برطرف می‌کنند و ما با استفاده از راه‌هایی که بلدیم، بیشتر از مشتریان رسمی و قانونی آنان، از این امکانات بهره‌مند می‌شویم. اغلب شرکت‌های کوچک و بزرگ نرم‌افزاری، بازار جذاب ایران را به‌عنوان دلیل فارسی‌سازی محصولاتشان اعلام می‌کردند و این احتمالا نباید برای ما خبر خوبی باشد!
«مدیریت ارتباط مشتریان» یا CRM یکی دیگر از جهت‌گیری‌های نرم‌افزاری جیتکس بود. بیش از پنج سال است که به‌رغم معرفی انواع نرم‌افزارهای خارجی و وطنی برای مدیریت ارتباط مشتریان، این مفهوم هنوز به بحث داغ سازمان‌های ما تبدیل نشده، اما آن سوی آب در حال قدیمی شدن است. احتمالا دلیل آن به اقتصاد غیررقابتی ما و اهمیت نابرابر مشتری در قاموس اقتصادی ما و آنها برمی‌گردد. اوراکل که با انبوهی از راهکارها و زیرساخت‌ها ظاهر شده بود، نمونه‌ای از CRM در قالب نرم‌افزار به عنوان خدمات (SAAS) را با هزینه‌ هفتاد دلار در ماه به ازای هر مشتری، به نمایش گذاشته بود. در مقابل مایکروسافت که با غرفه‌ای کوچک و تنها در حد معرفی ویندوز 7 و امکانات SQL Server ظاهر شده بود، علاقه‌ای به SAAS نشان نمی‌داد و تاکید آن بر روی سادگی کاربرد، یکپارچگی و تعامل نرم‌افزار CRM میکروسافت با سایر نرم‌افزارهای کاربردی، از جمله مجموعه محبوب Office بود. پرواضح بود که محصول میکروسافت، گستردگی و قابلیت‌های اوراکل را نداشت، اما همچنان یکی از سازگارترین راهکارها برای سازمان‌های متوسط و کوچک ایرانی، محسوب می‌شود. دوستانی که راهکارهای شرکت کوچک نرم‌افزاری را دیدند با من هم عقیده‌ نبودند، اما موقعیت بلامنازع میکروسافت در بازار سیستم عامل و نرم‌افزارهای کاربردی ایران، موجب می‌شود که یکپارچگی و تعامل، به عنوان مزیت رقابتی محصولات میکروسافت، در مقابل راهکارهای رقیب میکروسافت، با اهمیت بیشتری طرح شود.
عبارت ERP که سال‌هاست در محافل نر‌م‌افزاری با روایت‌‌های مختلف و متفاوتی حضور دارد، در این نمایشگاه کمتر تکرار شده بود و به جای آن شاهد نمونه‌های محدود و عملیاتی شده‌ای بودیم که رویکرد «برنامه‌ریزی‌ منابع سازمانی» را در حوزه‌ای خاص مثلا در صنعت آسانسور پیاده کرده بود. یک کارشناسان اوکراینی از یک شرکت بین‌المللی که راهکارهای ERP را بر اساس زیرساخت‌های اوراکل توسعه داده است، ترجیح می‌داد ابتدا یک جزو خاص از مجموعه راهکار را متناسب با فضای کسب و کار مشتری ارائه کند و سپس به تدریج با نمونه‌سازی ذهنی، قابلیت سایر اجزای محصول خود را به عنوان یک راهکار جامع نرم‌افزاری، بیان کند شرکت‌های دیگری هم که با عنوان ERP حضور داشتند یا از ارائه یک راهکار جامع و Best practice پرهیز کرده بودند یا در حوزه‌های مشخص و برای پاسخ به نیازهای دقیق و خاص، مدعی بودند.
از این چند مفهوم کلیدی نرم‌افزاری که بگذریم، طیف گسترده‌ای از شرکت‌های کوچک نرم‌افزاری را شاهد بودیم که محصولات کاربردی و جذابی را ارائه می‌کردند. جذاب‌ترین محصولات در این طیف، مجموعه راهکارهای نرم‌افزاری برای فروش فروشگاهی بودند. با ورود سرمایه‌های خارجی به بازار خرده‌فروشی ایران تغییر الگوی خرید که قرار بود با شهروند و رفاه اتفاق بیفتد شکاف بیشتری خواهد گرفت و بدون شک فروش فروشگاهی به یکی از زمینه‌های جذاب سرمایه‌گذاری در ایران تبدیل خواهد شد. دلیل دیگری که این پیش‌بینی را تقویت می‌کند، اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده است که بدون صندوق و نرم‌افزار خاص، در مقیاس وسیع عملی نیست.
محصولات نرم‌افزاری دیگر در این حد و اندازه برای مدیریت پخش، خرده فروشی، گزارشات مدیریتی، هوشمندی تجاری، مدیریت محتوا، مراکز تلفن، تلفن‌اینترنتی، آموزش از راه دور، تجهیزات بی‌سیم، شناسایی از طریق امواج رادیویی و تجهیزات presentation و Documentation توسط شرکت‌های مختلف آمریکایی، اروپایی و آسیایی ارائه شده بود که هر کدام در نوع خود جذاب بودند.
جیتکس و ایرانیان
حضور رسمی ایران در جیتکس امسال محدود به شش شرکت بود که در غرفه مشترک به همت یک شرکت خصوصی گرد هم آمده بودند. محل غرفه ایران نسبت به پاویون‌های سایر کشورها، بهتر بود، اما به جز یکی از شش شرکت که به جذب بازدیدکننده اهمیت می‌داد، دیگران تلاش چندانی در این زمینه نداشتند. بیشترین بازدید از غرفه ایران، مربوط به ایرانیانی بود که دوستان و همکاران خود را در غرفه می‌دیدند یا فرصت را برای یک ملاقات کاری و تجاری، غنیمت می‌شمردند. اساسا این غرفه در حد و اندازه ایران نبود و جایگاه ایران در جیتکس، می‌توانست بهتر از این باشد. البته شرکت‌های ایرانی حاضر در جیتکس محدود به این چند شرکت نبود. شرکت‌های ایرانی دیگری هم بودند که به دنبال راه‌حل‌های واقعی و غیرتشریفاتی برای توسعه محصول خود، با شرکت‌های هندی و چینی شریک شده بودند و غرفه خود را با رنگ و لعاب خارجی تزئین کرده بودند و به هموطنان خود ایرانین پیستاشیو تعارف می‌کردند و بازدیدکننده بیشتری داشتند. حال غریبی است که ایرانی باشی و بر خارجی‌بودن تشکیلات تاکید کنی تا آنها که نام خلیج همیشه‌فارس تو را با پیشوند دیگری تلفظ می‌کنند، قدم رنجه کنند و پا به غرفه‌ات بگذارند.
شنیدیم که یکی از شرکت‌های ایرانی که سال‌های پیش در جیتکس حاضر می‌شد، امسال در یکی از هتل‌های نزدیک مرکز تجاری دبی، جلسات اختصاصی برای مهمانان خود ترتیب داده است. یک ایرانی‌‌الاصل ساکن دبی که تجارت‌های متنوع و فراوان را زیر بلیت خود دارد، با تشکیلات نرم‌افزاری خود به نام «Galadari Infotech» در نمایشگاه جیتکس حاضر شده بود. غرفه مستقل و زیبایی داشت و نرم‌افزاری برای مدیریت امور املاک و ساختمان به قیمت 45هزار درهم ارائه می‌کرد که با توجه به حجم ساخت‌وساز آسمانخراش‌ها و ساختمان‌های مختلف مسکونی و تجاری و اداری در دبی با روش‌های مختلف مدیریت و بهره‌برداری، احتمالا بازار مناسبی خواهد داشت.
برخلاف تعداد اندک ایرانیان غرفه‌دار در جیتکس، شمار ایرانیان بازدیدکننده، بسیار زیاد است. در طول چهار روزی که در سالن‌های جیتکس قدم می‌زدیم، به طور دائم از کنار تیم‌های دونفره و سه‌نفره هموطنان می‌گذشتیم و از اینکه به جز تیم‌های آشنا و همکار، هیچ ارتباط کلامی و حتی احوالپرسی بین این‌همه هموطن صورت نمی‌گرفت تعجب می‌کردیم. تعداد زیادی از مسافران ایرانی جیتکس هم پس از تور یک‌ساعته در نمایشگاه ماموریت تحقیقاتی خود را به اتمام می‌رساندند و به شهر باز می‌گشتند تا به تماشای دستاوردهای صنعت ساخت و ساز و تکنولوژی و اقتصاد غرب در شهر مدرن و خالی از تاریخ دبی و خرید از بازارهای متنوع آن مشغول شوند.
جیتکس امسال هم به‌رغم تمام پیش‌بینی‌های مایوس‌کننده، به خوبی برگزار شد، در حالی که یک سالن بزرگ هم به مجموعه سالن‌های آن اضافه شده بود، ما برای الکامپ خود چه فکری کرده‌ایم؟

مختصری درباره امتیازها.

ارسال  شده توسط  فاطمی در 88/8/13 7:49 صبح

هر محصول دیجیتالی را که می خواهید بخرید بد نیست مشورتی دیجیتالی از وب سایت های معتبر بگیرید و پس از کسب اطمینان خاطر از کیفیت مطلوب محصول مورد نظر عملیات ابتیاع را آغاز کنید. هر یک از وب سایت های معتبر تنها بخشی از وادی قطعات و دستگاه های دیجیتالی را پوشش می دهند و در حوزه های دیگر دخالت نمی کنند. به عنوان مثال وب سایت های tomshardware.com و anandtech.com و bit-tech.com به صورت تخصصی بر حوزه قطعات تمرکز کرده و محصولات را درست و حسابی بررسی می کنند و می توان به نظراتی که منتشر می کنند، اعتماد کرد.
وب سایت های دیگری چون CNET.com و PCMagazine.com و PCWorld.com و ZDNet.com و PCpro.co.uk و امثالهم علاوه بر قطعات، دستگاه های دیجیتالی چون تلویزیون، چاپگر، اسکنر، ویدئوپروژکتور و PDA را نیز مورد توجه قرار داده اند.
گفتنی است در حوزه دوربین های دیجیتال می توان تا حد زیادی به نظرات حرفه ای DPreview.com و DCResource.com اعتماد کرد. در وادی گوشی های معمولی، هوشمند و PDA نیز منبع معتبری چون GSMArena.com در دسترس قرار دارد. از این رو در خاطر داشته باشید قبل از انتخاب نهایی محصول مورد نظر، باید این قبیل وب سایت ها را زیر و رو کرده باشید.
و اما امتیاز
تمامی وب سایت هایی که معرفی شدند، از شیوه ای یکسان برای بیان توان مندی محصول استفاده می کنند. برخی از ستاره استفاده کرده و برخی عدد مطرح می کنند. فرقی نمی کند، کافی است سیستم امتیازدهی آنها را با انجام یک عملیات محاسباتی ساده به سیستم ده تایی تبدیل کنید. به عنوان مثال اگر وب سایتی از پنج ستاره استفاده می کند کافی است امتیاز اعلام شده را در عدد دو ضرب کنید. برخی وب سایت ها از شش ستاره استفاده می کنند و برخی امتیاز خود را با درصد بیان می کنند.
این را از نگارنده به خاطر داشته باشید محصولی برای خرید مناسب است که حداقل 80 درصد امتیاز را کسب کرده باشد.
در سیستم پنج ستاره باید امتیاز چهار ستاره را کسب کرده باشد. در سیستم شش ستاره باید که امتیاز چهار ستاره کامل و دوسوم ستاره پنج را کسب کرده باشد و همین طور الی آخر...
Recommended
وضعیت کیفی محصولات قابل قبول در اغلب وب سایت ها با دو عنوان مشخص می شود. اگر محصول قابل قبول بوده و برای خرید مناسب باشد از عنوان Recommended استفاده می شود.
اگر کیفیت محصولی عالی ارزیابی شود با عناوین Editor Choice و Best Performance و Best Bus و البته Excellent معرفی می شود.
خرید این قبیل محصولات جای شک و شبهه ندارد اما بدانید بد نیست کمتر رخ می دهد محصولات اقتصادی عنوان عالی را دریافت کنند. از این رو اگر قرار است تلویزیونی 42 اینچی تهیه کنید همین که سه، چهار وب سایت معتبر آن را با عنوان Recommended معرفی کرده و مجموع امتیازاتی که در زمینه های مختلف دریافت کرده از 80 درصد بیشتر باشد، در امر خرید شک نکنید.
نکته آخر اینکه
برخی از نشریات داخلی نیز از این ادا و اصول ها دارند و هر هفته برخی محصولات را با عناوین Editor Choice معرفی می کنند.
این دسته از مقالات را خیلی جدی نگیرید و این طور فرض کنید که برای جلب آگهی فلان شرکت، چاره ای جز این کار نداشتند و بس.

ارشد(مجازی) رشته مهندسی کامپیوتر-معماری

ارسال  شده توسط  فاطمی در 88/8/7 1:43 عصر

ارشد(مجازی) رشته مهندسی کامپیوتر-معماری

 1. تعریف و هدف

دوره کارشناسی ارشد معماری کامپیوتر مجازی مرکب از دروس نظری ,عملی ,تحقیقاتی درزمینه معماریهای کامپیوتر و متدهای طراحی وآنالیز سیستم های مبتنی بر کامپیوتر می باشد. فارع التحصیلان این دوره مهارتهایی را در زمینه های زیر کسب خواهند نمود:ساختارهای کامپیوتر ها ,متدهای آنالیز و طراحی ,روشهای طراحی نوین,متدهای مدل کردن و شبیه سازی و تست سیستم های کامپیوتری ,طراحی های خاص برای کاربردهای خاص سیستم ها,طراحی مدارهای مجتمع ,الگوریتمهای ابزارهای طراحی.

فارع التحصیلان این دوره میتوانند دارای کارایی های زیر باشند:

در صنعت الکترونیک و کامپیوتر کشورنیاز زیادی به ساخت دستگاهها در سطح تراشه,برد و سیستم میباشد.در صنایع مخابراتی این نیاز به وضوح دیده میشود که زمینه شغلی مناسبی برای فارع التحصیلان سخت افزاری می باشد.صنایع الکترونیک دفاعی و صنعتی رو به رشد کشور نیز زمینه خوبی برای کار فراهم آورده است.از طرف دیگر صنعت تولید نرم افزارهای ابزار طراحی در کشور میتواند بعنوان یک صنعت مستقل مطرح باشد.طراحی و آنالیز ساختارهای گسترده کامپیوتری نیز در این گرایش مورد توجه است. 

 2. طول دوره و شکل نظام 

حداقل طول این دوره 4 نیمسال است، بدین معنی که دانشجویانی که ناچار به گرفتن دروس جبرانی نیستند، چنانچه کار درسی و تحقیقاتی خود را بنحو مطلوبی انجام دهند، می توانند دوره را در4 نیمسال به پایان برسانند.

  3.تعداد واحدهای  درسی

دانشجو برای تکمیل دوره کارشناسی ارشد معماری کامپیوتر بصورت مجازی باید حداقل32 واحد درسی و تحقیقاتی بشرح زیر با موفقیت بگذراند.

      از دروس گروه 1و 2                                            27 واحد
      سمینار                                                          2 واحد
      پروژه تحقیق و یا دروس  تخصصی                        3 واحد
 
                                                                جمع  32 واحد

دروس گروه 1 و 2

دروس گروه 1و 2 به گونه ای انتخاب شده اند که مبانی و اصول لازم برای این رشته را پوشش دهند و اخذ آنها به نسبت به گروه دروس گروه 2 دارای اولویت است.دانشکده ها و گروههای مجری بر حسب تخصص های موجود بایستی حداقل 4 درس از دروس مذکور را ارائه دهند. این دروس همگی 3 واحدی بوده و در جدول ضمیمه معرفی شده اند.دروس گروه 2 امکاناتی را برای فعالیت تخصصی و تمرکز بیشتر دانشجو در یک زمینه خاص فراهم می آورند.این دروس نیز همگی 3 واحدی می باشند و در جدول ضمیمه معرفی شده اند.

 

 4. دروس جبرانی

دروس جبرانی برای هر دانشجو توسط گروه مجری و با توجه به سابقه تحصیلی دانشجو تعیین می شود.

 برنامه آموزشی و پژوهشی:دروس گروه 1:

شماره

نام درس

واحد

1

معماری کامپیوتر پیشرفته

3

2

پردازش موازی

3

3

آزمون و طراحی آزمون پذیر

3

 4

شبکه های کامپیوتری پیشرفته

3

5

سیستم های عامل پیشرفته

3

6

مدلسازی سخت افزار و متدهای طراحی آن

3

7

طراحی مدارهای پر تراکم پیشرفته

3

8

طراحی سیستمهای مطمئن

3

(گذراندن حداقل 4 درس از دروس گروه 1 برای دانشجویان الزامی است. )

دروس گروه 2:

شماره

نام درس

واحد

1

 ارزیابی کارایی شبکه های کامپیوتری

3

2

پردازنده های حسابی

3

3

طراحی مدارهای مجتمع برای کاربرد های ویژه

3

 4

سنتز سیستمهای رقمی

3

5

الگوریتمهای طراحی مدارهای پر تراکم

3

6

فرایندهای ساخت  مدارهای پر تراکم

3

7

  طراحی مدارهای آسنکرون

3

8

طراحی شبکه های کامپیوتری

3

9

زیاضیات پیشرفته در مهندسی کامپیوتر

3

10

مباحث ویژه در مهندسی کامپیوتر

3

11

یک درس از گروه دیگر

3

 12

یک درس از گروه دیگر

3

13

محاسبات توری

3

 

 سمینار :

در این درس دانشجو با انتخاب یک موضوع ویک استاد مشاور پیرامون موضوع خاصی  که در محدود? گرایش دانشجو است مطالعه و تحقیق بعمل می آورد.این تحقیق بایستی شامل سابقه کار ,وضعیت تا زمان حاضر,و روالهای آتی پیش بینی شده درباره موضوع باشد. 

پایان نامه : 

(ارائه پروژه منوط به موافقت گروه آموزشی می باشد)


   1   2   3   4   5   >>   >




-->
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفارش تبلیغ
صبا ویژن